Hvidovre IF var engang en stor klub i dansk fodbold. I 17 sæsoner fra 1965 til 1985 spillede klubben i den bedste danske fodboldrække, og i den periode blev det blandt andet til tre mesterskaber og en pokaltitel. Men i de seneste 40 år har der ikke været meget at fejre for Hvidovre IF. Det seneste rigtig store øjeblik var i august 2013, da lokalrivalerne fra Brøndby kom på besøg, og hvor Hvidovre på to minutter sendte chokbølger gennem hele Vestegnen og ekspederede de blå-gule favoritter ud af turneringen. Morten Bruun, der selv har spillet topfodbold og var med til at vinde EM i Sverige 1992 med det danske landshold, har skrevet en bog om dansk fodbold, hvor Hvidovre IF er et af de mest interessante kapitler. Han fortæller om klubbens storhed og om, hvordan spillerne mistede deres sult efter at have vundet mesterskabet og pokalfinalen. And det var ikke kun spillerne, der blev mætte, men også klubben som helhed. Hvidovre IF var en stor klub, men det er den jo ikke i dag. Så det er jo rigtigt, når Peter Lassen siger, at der var 7.000 tilskuere på stadion, og de 6.000 af dem nok holdt med Brøndby, der jo har overskygget Hvidovre på alle parametre. But Hvidovre IF har stadigvæk en stor historie og en loyal tilhængergruppe, der håber på, at klubben en dag vil vende tilbage til toppen.