Hvidovre er i centrum af en spektakulær matchfixing-sag, hvor anklagemyndigheden mener, at dele af Hvidovre-mandskabet tabte kampe med vilje for at tjene penge på kampen. Sagen drejer sig om to fodboldkampe i 1. division i 2010, hvor Hvidovre tabte begge gange. Anklagemyndigheden mener, at den hovedtiltalte MT og de øvrige i sagen har tjent op mod 900.000 kroner på de to fixede fodboldkampe. MT er tiltalt for groft bedrageri, mens en 26-årig mand, NN, er tiltalt for at have hjulpet til ved de aftalte kampe. Hvidovres daværende målmand er også sigtet i sagen. Dommen vil formentlig blive afgørende for, hvad der kommer til at ske med deres sigtelser. Ved den ene kamp tabte Hvidovre til FC Hjørring med 4-2. Her var det ifølge anklagemyndigheden aftalt, at de fire spillere skulle sørge for, at der gik minimum fire mål ind bag Hvidovres målmand. MT har fortalt politiet, at 'alle mål blev scoret på hjørnespark, eller fordi målmanden lagde sig ned'. I den anden kamp tabte Hvidovre til Vejle, og her var det angiveligt aftalt, at Hvidovre skulle tabe kampen med minimum to mål. Kampen endte 5-0 i Vejles favør. Både MT og NN risikerer fængselsstraf, hvis de bliver kendt skyldige. De nægter sig begge skyldige. Sagen har haft et noget bumlet forløb, da den i første omgang skulle have kørt som en tilståelsessag, fordi MT tilstod sine gerninger over for politiet. Men forud for retssagen trak han sin tilståelse tilbage og har igennem sin forsvarer fortalt, at han følte sig presset til at tilstå af politiet, fordi politiet ifølge MT lovede ham beskyttelse, hvis han gav dem beviser i matchfixing-sagen. MT har tidligere fortalt til Berlingske, at han blev overfaldet i sin lejlighed af to mænd i sommeren 2012. Han fortalte, at de slog ham i ansigtet og truede ham med en kniv. Beskeden var, at han skulle betale omkring 900.000 kroner til et asiatisk spillefirma, og at han ikke måtte gå til politiet. Det er ikke hvilken som helst dom, der forventes at falde i Københavns Byret senere i dag. For første gang nogensinde vil der blive afsagt dom i en straffesag om matchfixing. Anklagemyndigheden mener, at dele af Hvidovre-mandskabet tabte kampene med vilje for at tjene penge på kampen. And det er dette, der gør sagen så spektakulær. Hvidovre har ikke kommenteret sagen offentligt, men det er klart, at sagen har konsekvenser for klubben. Hvidovre spiller i 1. division, og en sag som denne kan have indflydelse på klubbens omdømme og fremtid. So det er vigtigt, at sagen bliver behandlet ordentligt og, at retfærdigheden bliver opretholdt.